Bewonersbrief
Organisatie Drongen Kermis,
Rommelmarkt, Art- & Foodhappening 2026
Beste Bewoners, beste Drongenaar,
Van vrijdag 29 mei tot en met zondag 31 mei 2026 vindt de jaarlijkse Grote Kermis plaats in ons Drongen.
Opdat de festiviteiten vlot zouden verlopen, zal de volgende verkeersregeling van toepassing zijn :
Hulpdiensten kunnen te allen tijde worden doorgelaten!!
Parkeer- en rijverbod:
Geldend op donderdag 28/05/2026 van 6u00 tot en met zondag 31/05/2026 24u00
- Plaatselijk parkeerverbod in eerste deel Zestiengemeten , en in de Abdijmolenstraat (gedeelte tussen nummers 2 en 20) voor het plaatsen van tijdelijke fietsstallingen.
Geldend op vrijdag 29/05/2026 van 14u00 tot en met zondag 31/05/2026 24u00
- Parkeer en rijverbod: op Drongenplein tussen Vierhekkensstraat (Grand Café) en Oude abdijstraat (Belfius). Parking achter de kerk is eveneens niet bereikbaar.
- Parkeerverbod (artiestenparking + markten): Abdijmolenstraat (tss vierhekkensstraat en rondehuisjesdreef)
- Parkeerverbod (artiestenparking + markten): Adolf Petitstraat
Geldend op vrijdag 29/05/2026 van 14u00 tot 24u00
- Parkeer en rijverbod in Oude-Abdijstraat
Geldend op zaterdag 30/05/2026 van 6u00 tot 19u00 (Rommelmarkt)
- Parkeer en rijverbod in volgende straten
- Oude-Abdijstraat
- Drongenstationstraat
- Antoon Catriestraat (tss Oude Abdijstraat en Abdijmolenstraat)
- Abdijmolenstraat
- Tuinstraat
- Rondehuisjesdreef (tss abdijmolenstraat en klaverdries)
- Aflons Bynlaan (tss rondehuisjesdreef en Cafe Dageraad)
- Adolf petitstraat
- Rijverbod (bewoners kunnen niet worden wegrijden aangezien de straten afgesloten zijn door de rommelmartk)
- Klaverdries
- Rondhuisjesdreef (vanaf klaverdries tot einde (pijpekop)
Geldend op zondag 31/05/2026 van 6u00 tot 19u00 (Art & Foodhappening)
- Parkeer en rijverbod in volgende straten
- Oude-Abdijstraat
- Drongenstationstraat
- Antoon Catriestraat (tss Oude abdijstraat en Abdijmolenstraat)
- Adolf petitstraat
Parking Station
- Blijft bereikbaar door een omleiding plaatselijk verkeer via de bieldekensstraat en zestiengemeten, de paaltjes aan station worden tijdelijk weggehaald
We wensen alle Drongenaars alvast een fantastische Dronghse Fieste toe
Met vriendelijke groeten Team Dekenij Verenigd Drongen & Stad Gent
